Cliff

Raspberry Pi 3 B+ , Homebridge, wifi schakelaar

Wed Aug 08, 2018 5:49 pm

Hallo,

Heb een Raspberry Pi 3B+ besteld met de nodige toebehoren om van start te gaan.
Het doel is om een Raspberry Pi op te zetten met homebridge om connectie mogelijk te maken met apple homekit en Siri. Ik wens het zo op te zetten dat ik van overal met elk apple apparaat de installatie kan bedienen. Dus ook buitenhuis over het net.
Momenteel ben ik nog aan het bekijken wat de mogelijkheden zijn aangaande de hardware om de thuis installatie aan te passen. Momenteel heb ik overal druk knoppen in huis die teleruptoren aansturen, dus het moet mogelijk zijn om deze teleruptoren te gaan vervangen door een wifi schakelaar die ook kan bediend worden door de bestaande druk knoppen.

De sonoff wifi schakelaars die je aanpast met de Tasmota firmware hebben deze mogelijkheid. Er dienen dan wel enkele soldeerwerken worden uitgevoerd om de drukschakelaars aan te sluiten. Wat ik nog niet gevonden heb is om de lichtpunten die in het bord voorzien zijn van een dimmer module hoe ik deze kan gaan aansturen. Nu gebeurd dit door de drukknop langer in te drukken om het lichtpunt te dimmen.

Zijn er nog andere opties of tips die jullie mij kunnen bezorgen? Dit is enkel de theorie die ik al ken . Om het geheel verder op te zetten op de Raspberry Pi is nog een ander verhaal. Als beginner zal ik nog veel research moeten doen en hoop ik beroep te kunnen doen op de kenners van dit forum.

mvg,
Cliff

Return to “Nederlands”