ingmar77

virtuele com poort

Sun Jun 30, 2019 10:16 am

Goeiedag allemaal.

Ik ben nieuw in de Raspberry wereld en wil het volgende doen ter vervanging van m'n PC;

Ik bestuur via een app op m'n telefoon mijn zend ontvanger die thuis staat en is gekoppeld aan mijn PC.
Op de PC staat het bestand JaRec en hierdoor kan de App via de PC met de zend ontvanger communiceren maar om dit te gebruiken moet mijn PC dus continu aan staan en wil daarom kijken of ik de PC kan vervangen voor een Raspberry maar hiervoor moet ik wel een virtuele compoort hebben aangezien er maar 1 kabel tussen PC en set zit waarover 2 poorten werken.

Is dit mogelijk met een raspberry?

Gr, Ingmar

Timescale

Re: virtuele com poort

Sun Jun 30, 2019 2:18 pm

Het kan vast. De toeren die je in Linux met poorten kan uithalen zijn eindeloos, maar ik kan uit je verhaal niet opmaken hoe vorken precies in stelen zitten.

Je PC heeft software die over een (USB??) kabel met de zender/ontvanger communiceert?

Communicatie over deze kabel is com poort emulatie?

Er worden 2 com poorten gebruikt?

Het lijkt mij dat als de software kan draaien op de Raspberry en het apparaat kan worden aangeloten, het gewoon zou moeten werken, maar zoals ik al zei, ik heb nog niet een heel goed beeld van je setup.

jan64

Re: virtuele com poort

Mon Jul 08, 2019 9:22 am

Gaat het hier om een seriële (RS-232) com-poort met zo'n 9-polige connector?
Daarvoor kun je een USB naar serieel converter gebruiken. Die plug je dan in een van de USB poorten van de Pi en dan heb je een virtuele com-poort (meestal onder de naam /dev/ttyUSB0).
Uiteraard moet de software dan wel onder Linux kunnen werken.

Return to “Nederlands”