UitvinderEureka

Rasberry pi 3 start niet meer op

Sun Apr 15, 2018 6:05 pm

Even een vraag, ik had mijn Rasberry pi 3 gekocht en aangesloten zoals werdt gezegd.
Nadat ik een sd card in had gedaan met de software van NOOBS (officieel van deze site) starte hij op en installeerde ik raspbian.
Alles gelukt en afgesloten. Daarna moest ik even een bestandje overzetten tussen 2 pc's en ik copieerde de bestanden van de sd card naar m'n pc als backup. De gegevens van raspian had ik er afgehaald anders teweinig geheugen voor dat momend.
Daarna weer de raspbian gegevens weer terug er op gezet en in de sd card in de raspberry terug gedaan.
Toen starte hij niet meer op.
sd geformatteerd in fat32 en opnieuw NOOBS (officieel van deze website) erop gezet, maar de raspberry wou niet meer opstarten.
hebben julie een idee om dit op te lossen?
Hij is nu een maand oud.

mahjongg
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: Rasberry pi 3 start niet meer op

Mon Apr 16, 2018 12:06 am

Je hebt je installatie geruïneerd en formatten met een normale formatter verwijdert niet alle partities, je moet perse de officiële formatter gebruiken.
beter is echter niet NOOBS te gebruiken, maar het programma Etcher, en daarmee Raspbian op de kaart te schrijven.
dan hoef je niet te formatten, en ook de .zip file niet uit te pakken, dat doet Etcher.

Return to “Nederlands”