Janneman70

Starten vanaf nieuw gekocht

Fri Feb 08, 2019 7:04 pm

<t>Hallo allemaal, ik heb net een raspberry pi gekocht en in mijn netwerk aangesloten. Nu wil ik met domoticz wat dingen toevoegen maar kom nog niet veel verder. Moet ik nog wat instellen in mijn experiabox? In domoticz blijft gevraagd worden om serveradres ect maar ook daar stapt hij niet door. Wie kan mij helpen?</t>

zonstraal

Re: Starten vanaf nieuw gekocht

Sat Feb 09, 2019 8:16 am

Hallo allemaal, ik heb net een raspberry pi gekocht en in mijn netwerk aangesloten.
Heb je er wel een programma op geinstalleerd, dat is niet geheel duidelijk in je vraag wat je nu precies gedaan hebt of wilt doen.

RudyB

Tue Feb 12, 2019 5:15 pm

Deze link had je vast al gevonden?

https://www.domoticz.com/wiki/Raspberry_Pi

grtx

Janneman70

Thu Feb 14, 2019 6:35 pm

Ik ben inmiddels zover dat ik vanuit domoticz mijn Pi zie en dat ik ook wat dingen kan uitlezen, bijvoorbeeld weather underground. Dus het toevoegen van hardware gaat wel goed komen. Nu moet ik alleen nog proberen om van afstand mijn pi te bekijken (op wifi lukt het wel). Dit lijkt me een router dingetje, ik heb een experia box en heb bij port forwarding IP4V het edres van mijn pi geforward. Maar ik zie nog niks zonder wifi !
Ik heb ook in domoticz mijn poort ingevuld maar nog steeds geen verbinding.

daveweb

Tue Feb 19, 2019 2:30 pm

Hoi Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld met zonder wifi zie ik niets? Heb je op je pi al ssh of xrdp/vnc geinstaleeerd? Daarmee kan je op afstand inloggen op je Pi

Return to “Nederlands”