kegel

luidsprekers

Wed Jul 25, 2018 8:14 pm

ik heb voor mijn kinderen een raspberry met touchscreen gekocht. hier wil ik retropie op installeren.

https://www.conrad.be/p/raspberry-pi-3b ... et-1674921

nu zou ik graag geluid hierbij hebben...

ik dacht aan een luidspreker mee in te bouwen in de behuizing ..

Hoe begin ik hieraan als volledige beginner?
heb ik hier een aparte geluidskaart voor nodig of kan ik ergens kleine luidsprekers kopen en rechtstreeks aansluiten?

mvg

Brandon92

Re: luidsprekers

Fri Jul 27, 2018 12:11 pm

Hallo,

Je raspberry heeft een audio uitgang, namelijk de 3,5mm jack. Daarin kan je bijvoorbeeld een koptelefoon in drukken om geluid uit je raspberry te krijgen. En praktisch alle versterkers hebben een aux ingang waar je met eventuele adapter kabeltje je raspberry zo op aan kan sluiten.

Afhankelijk van wat je luidsprekers zijn kan je daar een versterker bij kopen. Of je koopt een versterker waar alles in zit. Maar dit afhankelijk van wat je zelf wilt gaan doen en wat je kennis is op dit gebied.

Brandon

Brabus453

Fri Aug 17, 2018 8:22 pm

Ben dit ook van plan.

Benieuwd naar jouw resultaat :-)

kegel

Wed Aug 22, 2018 7:37 pm

heb me een hifiberry met 3.5 jack aansluiting aangeschaft. deze op de raspberry gemonteerd. de 2 draden (zwart en rood) van het scherm gesoldeerd...
2 Luidsprekers van Phillips met 3,5 jack aansluiting + usb ( dus geen extra stroom nodig)

voor retropie was dit uiteindelijk niet echt nodig omdat er al een "deftig geluid" uit de boxen komt via de standaard 3.5 aansluiting.

ik gebruik het programma berryboot voor meerdere besturingssystemen samen te draaien.

Bij het gebruik van runeaudio voor mijn muziek af te spelen hoor ik bijna niets door de standaard aansluiting...daarmee de extra geluidskaart.

Return to “Nederlands”