Bharry

Nieuweling

Sun Jul 15, 2018 1:46 pm

Hallo mede geïnteresseerden,
Ik ben van zins om me in de wereld van Raspberry te begeven. Ook wil ik de aduino aanschaffen van deze 2 wil ik graag een werkend iets maken. Heb nog niet alles duidelijk wat er precies mee moet gebeuren maar wel ideeën.
Kan iemand me adviseren met welke Raspberry ik het beste kan beginnen. Weet wel het een en ander van computers en de interesse is er ook.

Harry B

zonstraal

Re: Nieuweling

Mon Jul 16, 2018 5:42 am

Welkom, maar misschien eerst eens aangeven welke ideeen je hebt?
, zoveel gerichter kunnen we je helpen.

Bharry

Tue Jul 17, 2018 9:03 am

Hoi,

Wil graag buitenverlichting gaan aanleggen in onze nieuwe woning en die van binnen met een app besturen.
En dan gaat het om verlichting aan de voorkant en aan de achterkant.En dan misschien ook nog dimmen. En misschien een bewakingscameraatje besturing via app.
Maar moet het vanaf de scratch doen. Maar wilde alleen weten waar ik het beste mee kan beginnen. De nieuwste PI bv. Het liefst wel een kant en klaar model zodat ik het zelf nog helemaal moet programmeren en instellen.
Maar Zoals gezegd ben compleet nieuw hiermee.

zonstraal

Tue Jul 17, 2018 12:21 pm

Bharry wrote:
Tue Jul 17, 2018 9:03 am
Hoi,

Wil graag buitenverlichting gaan aanleggen in onze nieuwe woning en die van binnen met een app besturen.
En dan gaat het om verlichting aan de voorkant en aan de achterkant.En dan misschien ook nog dimmen. En misschien een bewakingscameraatje besturing via app.
Maar moet het vanaf de scratch doen. Maar wilde alleen weten waar ik het beste mee kan beginnen. De nieuwste PI bv. Het liefst wel een kant en klaar model zodat ik het zelf nog helemaal moet programmeren en instellen.
Maar Zoals gezegd ben compleet nieuw hiermee.
Weet je wel zeker dat je een RPI wilt? kant en klaar en Apps horen zeker niet bij een RPi
Bij een RPI moet je zelf alles uitzoeken, programmeren en solderen.
En daarna een website maken als je het online wilt aansturen.

wdevaal

Mon Jul 23, 2018 4:36 pm

Ik zou het als ik jou iets anders doen. Ik zelf maak veelvuldig gebruik van HomeWizard om mijn woning te automatiseren.

1 - De stekker kun je goedkoop kopen bij de Action

2 - Zijn via het internet bereikbaar.

3 - En je kunt alles zowel via de afstands bediening en met een App bedienen en programmeren.

4 - Via hun Nederlandse Website kun je nog veel uitbreidingen vinden: https://www.homewizard.com

Grt, Willy...

Return to “Nederlands”