jvdheuvel

Wat kan er allemaal tegelijk op een RPI?

Wed May 30, 2018 7:39 am

Ik ben sinds kort de wondere wereld van de Raspberry Pi in gestapt… en ik begin me af te vragen hoeveel dingen je tegelijkertijd op een RPI zou kunnen draaien…. momenteel druk in de weer om LibreElec Kodi samen met Hyperion te laten draaien, maar zie ook dingen voorbij komen van een streaming app voor muziek, retro games om te spelen via je RPI middels een BT gamepad en zo nog veel meer leuks…..

Dus dan komt bij mij de vraag op: Wat zou ik allemaal tegelijkertijd op de RPI kunnen installeren? Of is het zo dat bepaalde functies zeker niet tegelijk kunnen draaien. De RPI is momenteel met name bedoeld om bij de TV/stereo in de buurt aan te sluiten… dus dergelijke functies zou ik dan ook op mn RPI willen gebruiken zonder er een tweede voor aan te hoeven schaffen.

Iemand die hier meer informatie over heeft?

zonstraal

Re: Wat kan er allemaal tegelijk op een RPI?

Wed May 30, 2018 8:51 am

Wat kan er allemaal tegelijk op je laptop?

Zo'n vraag is bijna niet te beantwoorden.

jvdheuvel

Mon Jun 04, 2018 12:04 pm

Ja ok, zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken….

Maar is het bijvoorbeeld mogelijk om naast Kodi en Hyperion ook Domoticz te installeren op de RPI?
Bijt dat elkaar verder niet bedoel ik?

Om Domoticz te installeren is er een apart image, maar dat overschrijft uiteraard de installatie van LibreElec met Kodi en Hyperion....
Is er ook nog een andere manier om Domoticz op de RPI erbij te installeren? Of willekeurig wat voor andere software natuurlijk.

Wellicht is het misschien beter om een tweede Raspberry Pi te kopen die ik puur gebruik voor het draaien van Domoticz?

Ik hoor het graag….

mahjongg
Forum Moderator
Forum Moderator

Mon Jun 04, 2018 4:08 pm

Je kunt gewoon een tweede SD-kaartje gebruiken. Tenzij je natuurlijk beide programma's *tegelijkertijd* wilt draaien, de vraag is dan of de PI genoeg CPU performance heeft om dat te kunnen.

verder hangt het er alleen van af of de twee programma's geen conflicterende libraries of kernel gebruiken, als bijvoorbeeld een programma alleen op debian Jessie draait, en de ander alleen op Debian Stretch, dan heb je een probleem.

Return to “Nederlands”