xtremegamer

WiFi Deurbel kannibaliseren voor Rpi IoT deurbel

Thu Feb 15, 2018 12:39 pm

Hallo allemaal,

Sinds kort is mijn deurbel stuk gegaan :( , ik heb naar wat alternatieven gekeken echter zijn deze ofwel veel te duur of missen deze enkele features.

Ik heb enkel Rpi projecten bekeken die dergelijke deurbel maken echter valt mij op dat ofwel de behuizing die buiten hangt :
1) niet waterdicht is..
2) spuuglelijk...
3) niet gebruiksvriendelijk.
4) liefst via ethernet (soms issues met wifi gehad ivm de oude deurbel...)

Dus ik dacht , waarom niet de body & alle randapparatuur van de bel gebruiken en de Rpi als het brein van de hele operatie.

Als volgt de deurbel in kwestie is een szneo coolcam doorbell (http://www.szneo.com/en/products/show.php?id=169) Ik zou eventueel volgende componenten willen gebruiken van de bel :
Speaker + Mic
IR-leds
Drukknop.

Ik heb de bel al even uit elkaar gehaald , er zijn 2 Pcb's eentje waar de HI3518 controller zit met ruisonderdrukking FM1188-GE chip naast en de camera-die, anderszijds het bord met de IR-leds en drukknop en in het midden de lens.

De IR-leds worden via een pin-header doorgegeven. de Mic en Speaker zijn via aparte pin-connector. de drukknop word vermoed ik ook via dezelfde pin-header doorgegeven.

Nu denk ik eraan om dus het bord met randaparatuur te gebruiken dezelfde lens eventueel en hier een NoIRV2 camera-module voor te gebruiken.

Verder de speaker + mic + drukknop via de gpio's te bedienen.

Verder zou ik dit via Cayenne willen "programmeren" gezien mijn huidige kennis niet zo ver rijkt.

Is dit een goed idee ? of kan ik beter +€150 uitgeven aan een nieuwe deurbel die maar de helft doet van wat ik wil.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Met vriendelijke groeten,
Xtremegamer

Return to “Nederlands”