mrpgraphic

thetering shooten via wifi

Tue Jan 16, 2018 10:51 am

Hallo allemaal,

Ik wil een Raspberry Pi (versie 3 of 4) gaan gebruiken om foto’s in jpg en raw formaat via een wifi verbinding draadloos naar een win 10 laptop te sturen. (het zg Thetering shooten)

De software van Canon (voor Canon 5D DSLR van 2005) ondersteunt geen win 10.
Verder is er is wel een 'wifi apparaat' te koop maar ook die ondersteunt de Canon 5D van 2005 niet.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties !

Martien.

mahjongg
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: thetering shooten via wifi

Tue Jan 16, 2018 11:50 am

De "Win 10" van een Raspberry PI is niet vergelijkbaar met een gewone vorm van Windows 10, het betreft hier Win10 for Internet of Things, die alleen de kernel met een gewone windows deelt. Er is geen enkele praktische mogelijkheid om "een gewone" windows te gebruiken op een Raspberry PI, daar deze geen gebruik maakt van een intel compatibele (x86) CPU.

Als je specifieke applicatie software nodig hebt, dan kan dat alleen als er sourcecode voor een Linux systeem beschikbaar is, en die moet je dan zelf voor de PI's ARM CPU compileren (in 32-bit mode).

je zou ook kunnen gaan voor de veel goedkopere oplossing van een officiële RPI camera module, die direct aan de GPU van de PI wordt gekoppeld, maar die heeft heel andere specificaties dan een high end canon camera.

ik zou googelen naar "Linux canon tethering" (dit is volgens mij de juiste spelling voor tethering)

Return to “Nederlands”