nieuwsgier

programma aanroepen met verschillende poortnummers op zelfde ip

Sat Dec 16, 2017 2:30 pm

OP een RPI3 heb ik twee domotica systemen geinstalleerd.
De programma's zijn webbased , de één is aan te roepen via poortnummer 8123 de ander zou aan te roepen moeten zijn via poortnummer 8080.

poortnummer 8123 werkt wel zoals verwacht , bij poortnummer 8080 krijg ik echter de melding dat de site niet bereikt kan worden.

Mijn vragen : Zou het mogelijk moeten zijn om twee verschillende programma's via twee poortnummers te bereiken.
Kan het ene programma de poortnummer van het andere blokkeren, en hoe kan ik dat checken ?

Het programma dat niet is te bereiken is na het wel te bereiken programma geinstalleerd. Beide programma's werken wel als ze afzonderlijk (dus op een aparte sd-kaart) worden geinstalleerd.
Het gaat hier om home-assistant (poort 8123) en domoticz (poort 8080) en ik benader ze via het lokale netwerk..

RobinVK

Re: programma aanroepen met verschillende poortnummers op zelfde ip

Tue Dec 26, 2017 2:09 pm

Hallo,

Je moet dan eens kijken in configuratie files wat er gebeurt. Het is mogelijk dat je 2 aparte poorten gebruikt, voor 2 aparte programma's. Maar soms zijn de instellingen niet mogelijk om dit te doen.
Of kan je ze apart starten en werken ze dan afzonderlijk? Dat moet je dan misschien eens eerst testen. En daarna kan je verder gaan.
Je moet een aantal problemen wegstrepen.
- Werkt ieder programma afzonderlijk
- Hebben ze geen conflicten onderling. Zelfde gebruik van bronnen.
- Wordt mijn programma mee opgestart.

Dat kan je al doen. Anders moet je nog wat meer info geven.

Return to “Nederlands”