kzpm

"Gestures" op RPI aangesloten touchscreen voorkomen

Sat Oct 28, 2017 1:24 am

Voor een museum, heb ik een opstelling gemaakt met een aantal RPI(3) kastjes. Op deze kastjes heb ik een Elements14 10" touchscreen via SPI aangesloten.

Ik wil voorkomen, dat gebruikers met vingerbewegingen, in- en uitzoomen kunnen. Ook wil ik voorkomen dat er context menu's verschijnen, wanneer er wat langer op het scherm wordt gedrukt.

Ik heb ArchArm met Openbox als OS op de RPI's gezet. De browser, die in Kiosk mode wordt opgestart, is Chromium.

Vooraf wil ik graag weten of het mogelijk is en zo ja:

Dan is mijn vraag allereerst:
Bereik ik de gewenste situatie, door instellingen in de Chromium browser te veranderen? Of is het meer iets wat ik in het besturingssysteem of de driver van het beeldscherm moet regelen?

Dan mijn tweede vraag:
Hoe kan ik het regelen? Moet het in een configuratiebestand aangepast worden?
Via de zoekmachine kreeg ik geen bruikbare resultaten met het argument "
rpi touchscreen prevent resizing prevent context menu's

Gert van Loo

Re: "Gestures" op RPI aangesloten touchscreen voorkomen

Thu Nov 02, 2017 11:26 pm

Ik ben geen expert op het gebied van Chromium maar aangezien de vraag al vijf dagen openstaat:
Nee. Als je een standaard programma opstart ben je afhankelijk van wat dat programma doet.
Sommige programmas kun je aan passen maar ik heb nog nooit gezien dat je fundamentele dingen als
zoom, context, close etc. in of uit kunt schakelen.
Dus ik denk niet dat je Chromium zo kunt configureren als jij wilt.

Dat kan wel als je zelf een programma schrijft zoal b.v. met Qt en zelfs dan is het niet simple en moet je event-filtering
gebruiken.

on4bgc

Re: "Gestures" op RPI aangesloten touchscreen voorkomen

Fri Nov 03, 2017 1:53 pm

Het is een domme vraag van me, maar had je nu niet eenvoudiger gewone schermen gebruikt? Zonder touchscreen.

Maar kan je met deze link iets?
viewtopic.php?f=108&t=133071

Gegroet
Guido

Return to “Nederlands”