Scoobie2002

Regenwater opslaan voor toilet - bestuurd door Pi

Fri Jul 28, 2017 1:51 pm

Kan het zijn dat ik dit niet kan vinden?

Ik denk er aan om het regenwater via een filter op te vangen van mijn dak in een ibc van 1000 of 2000 liter. In die ibc komt een pomp, watermeter en thermometer die ik op de pi wil aansluiten. De ibc graaf ik in, in mijn tuin. Vanuit de ibc wil ik een leiding trekken naar mijn toilet op de begane grond.
Dit geheel (pi, pomp, meters en evt filter) wil ik voeden door een solarpanel (met omvormer) die een accu voorziet van stroom.

Tevens kan ik mij voorstellen dat er bij de wc zelf een waterswitch oid moet komen die de aanvoer regelt tussen leidingwater of regenwater. Die sluit ik op het lichtnet aan.

Zoals je wel kan zien, ben ik vooral aan het bedenken hoe dit zou moeten. Ik kan echter geen relevant project vinden waar dit ook al is gedaan/geprobeerd.

Elke tip is welkom!

Nb ik heb ook gekeken naar een grondwaterpomp project. Die laat ik echter varen omdat ik daar met luchtjes en ijzer in het grondwater te maken krijg (ijzerroest strepen in t toilet, verkalkte leidingen etc) Ik heb daar simpelweg te weinig verstand van en daardoor nodigt zoiets mij niet echt uit.

FPCUser

Re: Regenwater opslaan voor toilet - bestuurd door Pi

Thu Aug 17, 2017 9:17 am

In het voorbeeldenboekje voor een Siemens LOGO! module staat een applicatie 'pomp voor gebruikswater'.
Dit komt heel dicht bij wat jij ook wil.
Je zult dan wel zelf het functiediagram om moeten zetten in een programma voor de Pi. (Python?)

link: https://www.siemens.be/eit/microautomat ... ogo_NL.pdf

Return to “Nederlands”