betazed1971

RasPi 3 WLAN ohne Internet

Sun Jul 15, 2018 7:12 pm

Hallo,

ich möchte auf einem Raspberry 3 mit WLAN einen Zugang einrichten, wo dann eine Webseite angezeigt werden soll, die auf dem Pi gehostet wird. Der Raspberry hat keinen Zugang zum Internet.

Nach dieser Anleitung https://www.raspberrypi.org/documentati ... s-point.md funktioniert folgendes:
- Zugang WLAN
- Die Webseite kann mit der IP aufgerufen werden.

Aber, mein Android Smartphone meldet immer "Kein Internet" und ich muss es erst mal bestätigen, bevor ich die Seite Aufrufen kann, das die WLAN Verbindung auch ohne Internet behalten werden soll. Kann man da ein internet vorgaukeln?
Weiter würde ich gerne, statt einer IP eine Domain haben, z.B. "raspberry.home"

Ich habe schon gesucht, aber leider nichts gefunden. Kann mir vielleicht jemand helfen?

Danke und Grüße
Jörg

jofori

Re: RasPi 3 WLAN ohne Internet

Mon Jul 16, 2018 7:15 am

Hi

I used google translator to read your post, so forgive me if I have not fully understood your post, but I will see if I can help.

viewtopic.php?t=216306

Summary:
If you are trying to use your phone to connect to a Lan network to read pages from your webserver running on a Raspberry Pi Webserver..then you are trying to do what I have been trying with some success but i haven't had the time to perfect it.
If you see in the post I got allot of help so read through it and you can see what is required.

1) You need set up your LANs, in a way that the Wifi hotspot provides connectivity for your phone via wifi (i.e A Wifi Hotspot)

2) You need the Wifi Hotspot network to communicate with LAN wired clients on the Rasberry Pi Lan.

3) viewtopic.php?t=216306#p1331337
This part of the long post is where it gets a little tricky.
I am new to Raspberry Pi, so it is taking me a long time to understand the Wifi Hotspot part, but you may have better luck.
My problems come about when

a) After I get the Wifi to LAN connectivity working (I used a MAC OSX Laptop instead of the Phone and my LAN clients run as Raspberry PI 3B+ (stretch OS)), the additional features, Like SAMBA, WebServer etc, are installed and the Wifi part stops working - thats something I haven't had time to trouble shoot.

b) Regardless, the first thing you need to study is how to get Wifi clients to connect to a clean install of a Wifi hotspot and then connect and communicate with wired LAN clients. ( from the links - I've successfully got as far as proving that with SAMBA) i.e move files between a Wifi Hotspot client to a Wired LAN client and back)

I'm not experienced enough to explain allot of how I got it to work, but In my opinion you can get it to work, if you study the links I have shared with you. ( that's assuming you can understand the post that's written in English -but you can do what I did use the google translator)

I hope this helps

regards
Jay

lbog

Mon Jul 16, 2018 8:29 am

betazed1971 wrote:
Sun Jul 15, 2018 7:12 pm
..., das die WLAN Verbindung auch ohne Internet behalten werden soll. Kann man da ein internet vorgaukeln?
Eine Internetverbindung muss nicht vorgegaukelt werden, denn die WLAN-Verbindung funktioniert immer auch ohne Internetzugang/-verbindung.

jofori

Mon Jul 16, 2018 11:06 am

Hi

I can't really help much more than what I have explained because I don't understand what you are asking, when translated using Google Translator?

Can anyone else help with the translation for this person, so we can help them ?

"Wifi does not need to be fooled" ?

You are trying connect your phone to your local home web server on a local LAN network right?

You are NOT using your phone to connect to another public wifi hotspot and and trying to connect to your home and then connect to a local web server correct?

If that is the case then you need to try and look at the links I mentioned earlier, if not I think my suggestions may be of no use :-)

regards
J

smartifahrer

Mon Jul 16, 2018 1:12 pm

Wenn ich dich richtig verstehe so kannst du mit dem Handy die Website erreichen. Dann vergibt der Pi per DHCP dem Handy eine IP-Adresse.
Ich vermute mal das die Meldung daherkommt, dass Per DHCP zwar eine IP vergeben wird jedoch keine informationen zum Gateway (Router bei dir die Ip des Pi). Sprich das Handy merkt das die Informationen unvollständig sind und gibt den Hinweis aus.
Weiter würde ich gerne, statt einer IP eine Domain haben, z.B. "raspberry.home"
Hierfür musste ein zusätzlicher Eintrag in der /cts/hosts reichen
ID-DEINES-PI raspberry.home

betazed1971

Tue Jul 24, 2018 7:56 pm

Vielen Dank für die Antworten. Damit konnte ich so einige Probleme lösen.

Nur leider nicht, das bei neueren Androids die Meldung kommt "Kein Internet" die man erst aufrufen und bestätigen muss um ins WLAN zu kommen. Bei älteren und IPhones geht es auch so, ohne Probleme.

Viele Grüße
Jörg

Return to “Deutsch”