Nex Omnis

Adaptador USB para alimentar o Rasp, é possivel?

Thu Oct 12, 2017 3:17 pm

Bom dia pessoal! Gostaria de saber se eu posso usar um adaptador usb 5v para ligar mais de 1 Raspberry? Eu quero ligar pelo menos 4 Raspberrys usando apenas 1 adaptador usb 5v 3.1 A / 15.5W.

O adaptador que eu pretendo usar é o mesmo o do link a seguir: https://fr.aliexpress.com/item/New-EU-4 ... 4.2.0sfgaL

É seguro utilizar esse adaptador para alimentar a energia dos meus Raspberry? Pretendo usar o Rasp pi zero w.

drgeoff

Re: Adaptador USB para alimentar o Rasp, é possivel?

Thu Oct 12, 2017 7:53 pm

I have one of those adaptors. identical except it has US type plug instead of continental. From my measurements it appeared that the power pins of all 4 sockets are directly connected in parallel. The differences are merely the resistors to the data pins to signal to Android and Apple devices how much current they can take.

Yes it should power 1 to 4 Zeros if there are no substantial loads on their USB ports.

Nex Omnis

Re: Adaptador USB para alimentar o Rasp, é possivel?

Thu Oct 12, 2017 8:10 pm

drgeoff wrote:
Thu Oct 12, 2017 7:53 pm
I have one of those adaptors. identical except it has US type plug instead of continental. From my measurements it appeared that the power pins of all 4 sockets are directly connected in parallel. The differences are merely the resistors to the data pins to signal to Android and Apple devices how much current they can take.

Yes it should power 1 to 4 Zeros if there are no substantial loads on their USB ports.
Obrigado pela resposta! Eu estava bastante em duvida, inicialmente eu ia usar uma hub usb, mais em vi em alguns artigos que uma hub usb não é o suficiente para alimentar um Raspberry, por conta de não chegar 5v.

Return to “Português”