pierrot10

Samsung Tab S6 as display

Mon Nov 25, 2019 1:25 pm

[English below]
Bonjour,
Je souhaiterais acheter un écran TFT 11' portable avec un petit clavier, pour configurer un Raspbery fraichement sortie de sa boite.

C'est un petit investissement, et vuq ue j'ai une tablette Samsung Tab S6 que j'utilise rarement, je me demandais si je pouvais l'utiliser comme écran, sans passer par VNC, car le VNC ou le Remote desktop, n'aura pas encore été activé.

Pensez-vous que cette tabelette peut être utilisée à cet effet et si oui, comment?

Merci
Last edited by pierrot10 on Mon Nov 25, 2019 5:35 pm, edited 1 time in total.

Wattie

Re: Smamsung Tab S6 comme écran

Mon Nov 25, 2019 4:56 pm

Si vous suivez les instructions pour configurer une machine "headless", vous pouvez facilement accéder au Pi avec une application Android telle que JuiceSSH et la configurer avec "sudo raspi-config". Après, vous pouvez choisir d'utiliser ou non VNC.

Cette question devrait probablement passer à la partie francophone du forum.

pierrot10

Re: Smamsung Tab S6 as display

Mon Nov 25, 2019 5:34 pm

Good day,

Thank for your reply. I am sorry, I did not pain attention at the language.

To resume for those who do not understand french, I asked if there is a way to use a Samsung Tab S6 as a display for a Raspbery Pi.
Wattie kindly replyed, I could look to configure the Tab as Headless and then use JuiceSSH to access the Raspberry, and then activate VNC.

Thank a lot.

DougieLawson

Re: Smamsung Tab S6 as display

Mon Nov 25, 2019 6:10 pm

https://play.google.com/store/apps/deta ... er.android

You can activate VNC at boot time and the client is OK on my Samsung mobile phone.
Note: Having anything humorous in your signature is completely banned on this forum. Wear a tin-foil hat and you'll get a ban.

Any DMs sent on Twitter will be answered next month.

This is a doctor free zone.

Return to “Français”