RoskoMcQueen64

Schermo Nero - Black Screen Raspian

Fri Mar 16, 2018 5:49 pm

Ciao tutti, Ho instalalto Raspbian Stretch with desktop, 13/03/2018 - kernel 4.9
Ho usato etcher per creare il boot disk sulla microsd. Fatta installazione e avviato il raspberry, tutto ok. sono anadto nelal configurazioen e ho settato alcuni parametri per personalizzare il desktop e il S.O. - tutto ok.
Questa mattina ho provato ad accendere il raspberry e ho riscontrato un problema... schermo nero, coem se l'uscita HDMI, non fosse attiva.
Ho provato ucon un altro monitor, e sempre schermo nero. :oops:
Ho preso la micro sd ed ho reinstallato Raspbian... riavviato il S.O. e niente da fare...Schermo nero...
Come posso fare?

Hi, I install Raspbian Stretch with desktop, 13/03/2018 - kernel 4.9
I used etcher to create the boot disk on the microsd. Made installation and started the raspberry, everything is ok. I am anadto nelal configuratioen and I set some parameters to customize the desktop and the S.O. - all right.
This morning I tried to turn on the raspberry and I encountered a problem ... black screen, coem if the HDMI output, was not active.
I tried with another monitor, and always black screen.
I took the micro sd and I reinstalled Raspbian ... restarted the S.O. and nothing to do ... Black screen ...
How can I do?

Return to “Other programming languages”